مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

برای افراد و خانواده هایی که قصد مهاجرت دارند یا به هر دلیلی میخواهند قسمتی از سرمایه خود را بصورت خانه ای مستقل درقبرس شمالی مصروف کنند دلایل مختلفی برای خرید ملک در قبرس وجود دارد.
چرا قبرس شمالی گزینه مناسبی برای خرید ملک در قبرس شمالی و اخذ اقامت قبرس است؟
همه روزه تعداد افرادی که پاسخ پرسشهایشان را در قبرس شمالی یافته و اقدام به خرید ملک در قبرس می کنند از ملیتهای مختلف ( روسی و اروپای شرقی، انگلستان، ترکیه، ایران و شیخ نشینهای حاشیه خلیج فارس) رو به افزایش است.عمده ترین دلایل این انتخاب بدین شرح است:

خرید ملک در قبرس شمالی

قیمت خانه و آپارتمان در قبرس شمالی
در حال حاظر بازار املاک و مستغلات در قبرس شمالی ارائه دهنده بهترین قیمت ها در میان کشور های مدیترانه ایست. قیمت املاک قابل خرید در مناطق ساحلی از ۳۵٫۰۰۰ پوند برای آپارتمان و ۱۰۰٫۰۰۰ پوند برای ویلا آغاز میشود. آپارتمانها و پنت هاوسهای مجلل با بهترین شرایط با قیمت حدود ۲۰۰ هزار پوند انگلیس و ویلاهای بسیار شیک تا ۲۵۰ هزار پوند که در مقایسه با قیمتهای املاک مشابه در سایر نقاط جهان بسیار کمتر است

احتمال اتحاد قبرس شمالی و جنوبی

در صورت موفقیت مذاکرات صلح  بین دو قبرس در سازمان ملل، قبرس شمالی بعنوان قسمتی از خاک جمهوری قبرس عضو اتحادیه اروپا محسوب می شود که طبق نظر کارشناسان با رشد ۲٫۵ تا ۳ برابری قیمت خانه و ملک برابر خواهد بود. کما اینکه در حال حاضر قیمت ملک در قبرس جنوبی تا ۲٫۵ برابر املاک قبرس شمال است. چنین اتفاقی بر مبنای مذاکرات صلح دو قبرس که مدتهاست در جریان است بسیار قریب الوقوع بوده و یک شانس بسیار عالی برای افرادی که ملکی را در قسمت شمالی خریداری نموده اند است.

رشد سالیانه قیمت ملک در قبرس شمالی

رشد سالیانه سرمایه گذاری در املاک و خرید ملک در قبرس شمالی حدود ۵ تا ۱۲ درصد بوده و بیشتر در مورد املاک خریداری شده پیش فروش شده صادق است. همچنین به دلیل بکر بودن نسبی این جزیره و هجوم ناگهانی اتباع سایر کشورها برای اقامت ( به دلیل جاذبه های توریستی قبرس شمالی، هر ساله تعداد زیادی مسافر به اینجا آمده و با مشاهده شرایط، تصمیم به مهاجرت و اقامت در قبرس شمالی میگیرند)، تقاضای خرید ملک هر ساله بالا رفته و به تناسب قیمت ملک و خانه افزایش میابد.

سادگی روند اداری در ثبت سند و اخذ اقامت قبرس شمالی

برای خرید ملک در قبرس شمالی هیچ گونه نیازی به تاسیس شرکت وجود نداشته و روند اداری و مراحل قانونی خرید املاک در این جزیره بسیار ساده میباشد. بطوریکه با پرداخت ۳۰ درصد مبلغ کل، خانه یا ملک مورد نظر بنام مشتری ثبت شده و بلافاصله امکان انجام مراحل اقامت که حداکثر سه هفته طول میکشد فراهم میشود.

شرایط و تسهیلات پرداخت

شرایط پرداخت اقساطی تا ۴ سال بدون بهره چنین شرایطی باعث سهولت در امر پرداخت برای مشتری می شود. صرف نظراز نحوه پرداخت قسطی یا نقدی، شرایط اخذ اقامت یکسان است. برای مشتریان با پرداخت نقدی، علاوه بر اینکه بهره ای نمی پردازند، تسهیلاتی نظیر تهیه برخی لوازم آشپزخانه و … به عنوان هدیه از طرف شرکت در نظر گرفته می شود.

ورود بدون نیاز ویزا به قبرس شمالی

تنها چیزی که مسافران در زمان ورود و سفر به قبرس شمالی احتیاج دارند پاسپورت معتبربا اعتبار حداقل ۶ ماهه می باشد. افراد به محض ورود بین ۳۰ تا ۹۰ روز ویزای توریستی دریافت کرده و قادر خواهند بود در صورت نیاز اقامت خود را تمدید نیز نمایند.

شرایط آسان اقامت در قبرس

افرادی که قصد مهاجرت و یا اقامت بلند مدت در قبرس شمالی را برای مدت زمان بیش از ۶ ماه در سال دارند باید برای دریافت مجوز اقامت اقدام نمایند برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی باید پس از انجام مراحل خرید، مدارک مربوطه را به همراهی نماینده ما به ادارات ثبت و مالیات برده و ملک را بنام خریداریا خریداران ثبت نمایید. صدور اقامت برای افراد به هیچ وجه منوط به حضور دائم افراد در قبرس شمالی و اجبار به زندگی در اینجا نمی باشد و خریدار می تواند در هر زمانی و به هر مدتی از قبرس شمالی خارج و یا داخل شود. بهمین صورت برخی از افراد با خرید ملک و اخذ اقامت، قبرس را ترک کرده و خانه را به اجاره سالیانه واگذار می نمایند

اخذ اقامت دائم قبرس شمالی

پس از اقامت در کشور قبرس شمالی به مدت ۵ سال (بدون نیاز به زندگی مداوم و حضور درجزیره برای تمام مدت), افراد خارجی حق دریافت کارت اقامت ۵ ساله این کشور را خواهند داشت.

قبرس شمالی جزو امن ترین کشورهای جهان برای زندگیست

طبق آمار سازمانهای جهانی قبرس، در بین کشورهای کوچک دارای رتبه اول امنیت جهانی و پاکیزگی محیط زندگی و بین تمام کشورهای دنیا رتبه پنجم را از لحاظ امنیت اجتماعی و فقدان جرم و جنایت و شرایط بهینه زندگس را بخود اختصاص داده است.